Autorizace platby |
Prodávající prodává zboží nebo služby, které nejsou okamžitě odeslány.
Po obdržení objednávky od zákazníka prodejce požaduje autorizaci platby bankou vydavatele (autorizaci) a zablokování zaplacené částky na účtu zákazníka.
Důležité upozornění: Na základě pravidel karetních organizací a v souladu s dohodami s jednotlivými zúčtovacími agenty se autorizace automaticky ruší po uplynutí doby uvedené v tabulce 2. Po uplynutí uvedené doby nebude možné provést scénář "Realizace platby".
|
Obchodník v žádosti o vytvoření platby odešle parametr DEPOSITFLAG = 0. |
Obchodník může ověřit stav platby pomocí metody getOrderState().
Stav platby je konečný 60 minut po přesměrování zákazníka na webovou platební bránu GP webpay.
|
Obchodník může ověřit stav platby v nabídce Platby.
Stav platby může být konečný 60 minut po přesměrování zákazníka na webovou platební bránu GP webpay.
|
Zachycení platby |
Prodávající prodává zboží nebo služby, které jsou odesílány okamžitě.
Po přijetí objednávky od zákazníka prodejce požaduje autorizaci - platby bankou vydavatele a inkaso zaplacené částky z účtu zákazníka.
Prodejce provedl scénář "Autorizace platby".
V okamžiku dodání zboží zákazníkovi požaduje prodejce odepsání blokované částky z účtu zákazníka.
Prodejce provedl scénář "Autorizace platby".
V okamžiku dodání zboží zákazníkovi požaduje prodejce odepsání blokované částky z účtu zákazníka.
|
Obchodník v žádosti o vytvoření platby odešle parametr DEPOSITFLAG = 1.
- |
Obchodník může ověřit stav platby pomocí metody getOrderState().
Stav platby je konečný 60 minut po přesměrování zákazníka na webovou platební bránu GP webpay.
Obchodník přijme platbu pomocí metody processDeposit(). |
Obchodník může ověřit stav platby v nabídce Platby.
Stav platby je konečný 60 minut po přesměrování zákazníka na webovou platební bránu GP webpay
Obchodník zaregistruje platbu v nabídce Platby. |
Vrácení platby |
Zákazník účinně reklamuje zboží nebo služby a požaduje od prodávajícího vrácení celé částky nebo její části.
Důležité upozornění: Podle smluv s jednotlivými kupujícími se
platby automaticky - uzavírají po
uplynutí období uvedeného v tabulce 2. Po uplynutí uvedeného období nebude možné provést scénář "Vrácení platby". Prodávající však může k vrácení platby použít jiný způsob (např. bankovní převod).
|
- |
Obchodník vrátí platbu prostřednictvím metody processCredit().
Za jednu platbu lze vrátit více než jednu částku, ale jejich součet nesmí překročit původně zaplacenou částku.
|
Obchodník vrátí platbu v nabídce Platby.
Za jednu platbu lze vrátit více než jednu částku, ale jejich součet nesmí překročit původně zaplacenou částku.
|
Reverzní platba |
Obchodník vytvoři nesprávnou platbu a požaduje její zrušení. |
- |
Obchodník provede zrušení platby pomocí metody processDepositReverse().
Důležité upozornění: zrušení platby je možné pouze u platby vytvořené s DEPOSITFLAG = 0, jejíž inkaso z účtu zákazníka ještě nebylo provedeno.
|
Obchodník zruší platbu v nabídce Platby.
Zrušení platby je možné pouze u platby vytvořené s DEPOSITFLAG = 0, jejíž inkaso z účtu zákazníka ještě nebylo provedeno.
|