Produkty
Kategorie průvodců
Choose language
V této kategorii:
Úvod do naší platební brány
Navigace v procesu platby
Způsoby platby kartou
Platba prostřednictvím digitální peněženky
Platby pomocí platebního tlačítka
Funkce usnadňující platby
DCC
Splátky
Online platební portál GP
Scénáře zpracování plateb
Platební brána GP webpay umožňuje obchodníkovi různé možnosti zpracování plateb. Nejběžnější scénáře zpracování plateb jsou popsány v tabulce č. 1; další informace naleznete v technické specifikaci pro vývojáře a v uživatelské příručce "Portál GP webpay". Možné stavy platby a hlavní přechody mezi nimi jsou znázorněny na obrázku 15.
Scénář | Popis | API HTTP | API WS | Online platební portál GP |
---|---|---|---|---|
Autorizace platby |
Prodávající prodává zboží nebo služby, které nejsou okamžitě odeslány. Po obdržení objednávky od zákazníka prodejce požaduje autorizaci platby bankou vydavatele (autorizaci) a zablokování zaplacené částky na účtu zákazníka. Důležité upozornění: Na základě pravidel karetních organizací a v souladu s dohodami s jednotlivými zúčtovacími agenty se autorizace automaticky ruší po uplynutí doby uvedené v tabulce 2. Po uplynutí uvedené doby nebude možné provést scénář "Realizace platby". |
Obchodník v žádosti o vytvoření platby odešle parametr DEPOSITFLAG = 0. |
Obchodník může ověřit stav platby pomocí metody getOrderState(). Stav platby je konečný 60 minut po přesměrování zákazníka na webovou platební bránu GP webpay. |
Obchodník může ověřit stav platby v nabídce Platby. Stav platby může být konečný 60 minut po přesměrování zákazníka na webovou platební bránu GP webpay. |
Zachycení platby |
Prodávající prodává zboží nebo služby, které jsou odesílány okamžitě. Po přijetí objednávky od zákazníka prodejce požaduje autorizaci - platby bankou vydavatele a inkaso zaplacené částky z účtu zákazníka. Prodejce provedl scénář "Autorizace platby". V okamžiku dodání zboží zákazníkovi požaduje prodejce odepsání blokované částky z účtu zákazníka. Prodejce provedl scénář "Autorizace platby". V okamžiku dodání zboží zákazníkovi požaduje prodejce odepsání blokované částky z účtu zákazníka. |
Obchodník v žádosti o vytvoření platby odešle parametr DEPOSITFLAG = 1. - |
Obchodník může ověřit stav platby pomocí metody getOrderState(). Stav platby je konečný 60 minut po přesměrování zákazníka na webovou platební bránu GP webpay. Obchodník přijme platbu pomocí metody processDeposit(). |
Obchodník může ověřit stav platby v nabídce Platby. Stav platby je konečný 60 minut po přesměrování zákazníka na webovou platební bránu GP webpay Obchodník zaregistruje platbu v nabídce Platby. |
Vrácení platby |
Zákazník účinně reklamuje zboží nebo služby a požaduje od prodávajícího vrácení celé částky nebo její části. Důležité upozornění: Podle smluv s jednotlivými kupujícími se platby automaticky - uzavírají po uplynutí období uvedeného v tabulce 2. Po uplynutí uvedeného období nebude možné provést scénář "Vrácení platby". Prodávající však může k vrácení platby použít jiný způsob (např. bankovní převod). |
- |
Obchodník vrátí platbu prostřednictvím metody processCredit(). Za jednu platbu lze vrátit více než jednu částku, ale jejich součet nesmí překročit původně zaplacenou částku. |
Obchodník vrátí platbu v nabídce Platby. Za jednu platbu lze vrátit více než jednu částku, ale jejich součet nesmí překročit původně zaplacenou částku. |
Reverzní platba | Obchodník vytvoři nesprávnou platbu a požaduje její zrušení. | - |
Obchodník provede zrušení platby pomocí metody processDepositReverse(). Důležité upozornění: zrušení platby je možné pouze u platby vytvořené s DEPOSITFLAG = 0, jejíž inkaso z účtu zákazníka ještě nebylo provedeno. |
Obchodník zruší platbu v nabídce Platby. Zrušení platby je možné pouze u platby vytvořené s DEPOSITFLAG = 0, jejíž inkaso z účtu zákazníka ještě nebylo provedeno. |
Kupující | Doba automatického zrušení povolení | Období automatického ukončení plateb |
---|---|---|
Global Payments s.r.o. | 7 kalendářních dnů | 13 měsíců |
Global Payments Europe, s.r.o. | 7 kalendářních dnů | 13 měsíců |
Československá obchodní banka, a.s. | 7 kalendářních dnů | 6 měsíců |
Československá obchodná banka, a.s. | 7 kalendářních dnů | 6 měsíců |
Cataps, s.r.o. (KB SmartPay) | 7 kalendářních dnů | 6 měsíců |
EVO Payments International s.r.o. (REVO) | 7 kalendářních dnů | 6 měsíců |
UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s. | 7 kalendářních dnů | 13 měsíců |